Dag 2

Dzisiaj kolejny dzień Paleo challenge.Wczoraj zjadłam niesamowite ilości jedzenia – dozwolonego, więc przeżyję, aczkolwiek:

Totalvekt (waga totalna)
1890 gram
Proteiner (białka)
121,4 gram
32,8%
Karbohydrater (węglowodany)
86,4 gram
23,3%
Fett (tłuszcze)
162,6 gram
43,9%
Energi: (kalorie)
2365 kcal

Sporo, prawda? Cieszy mnie jednak fakt, że z tego mało co to węglowodany -zmieściłam się poniżej 100g. Trzeba też zauważyć, że pierwszy posiłek spaliłam z rana na zajęciach (400kcal, mniej więcej). Daje to urocze 1965 kcal, 1900g jedzenia, w tym 200g owoców i 800g warzyw – i te i te surowe.

Byłam strasznie głodna cały dzień i nie mogłam się skupić. Jadłam, jadłam, aż w końcu wzięłam magnez i się uspokoiłam. Wypiłam za mało, bo tylko 1,2 l wody, ale nadrobiłam częściowo warzywami.

Efekt był taki, że jeść mi się nie chciało dobrą część następnego dnia i dzisiaj pierwszy posiłek był o 16. Jak na razie nie odczuwam potrzeby jedzenia niczego innego.

Dlaczego liczę kalorię?

Liczę raczej stosunek pomiędzy węglowodanami, tłuszczem, a białkiem. Energię chcę brać z tłuszczu, białko ma być budulcem i zapychać😉 głód. Ciało nie przyzwyczaja się od razu do takiego stanu rzeczy, powiadają. Zgadza się, mam bardzo mało energii, aczkolwiek to pewnie też spadku po moim stylu życia – praca i szkoła.

Dostałam pytanie od niuski54 odnośnie śmietanki kokosowej. Co z nią robić i co to jest. To gęstsza, tłustsza wersja mleka kokosowego. Używam zamiast mleka i śmietanki.

Dziś zrobiłam takie o to naleśniki Paleo:

  • Surowa mąka migdałowa odtłuszczona (sklep ze zdrową żywnością) 3 łyżki
  • łyżeczka gorzkiego kakao
  • 3 jajka
  • 2 łyżki cukru lodowego (cóż, odrobinę oszukuję, ale to maleńkie odstępstwo)
  • pół szklanki mleka ryżowego (szkoda mi wyrzucać, skoro mam) – tutaj zazwyczaj użyłabym 1/3 szklanki śmietanki i 1/3 wody

Owe składniki porządnie wymieszać, odstawić na 10 min. Konsystencja jak na amerykańskie naleśniki.

Proponuję masło do smażenia.

Z śmietanki kokosowej można zrobić także sos, omlet albo quiche.

I tutaj mój jutrzejszy planowany obiad:

http://paleodietlifestyle.com/basic-spinach-quiche/

Quiche ze szpinakiem, z 3 jajek, z dodatkiem wędzonej makreli i szpinakiem także obok.

 

 

 

 

 

Leave a Reply

